Världens bästa spel, plats 9

NHL POWERPLAY 98, NHL 99

image19


NHL POWERPLAY 98

Niondeplatsen är delad, eftersom jag inte vill slänga bort två platser på spel av samma sport. Det första spelet är NHL Powerplay '98, ett spel som få nog känner till, och själva spelet har jag aldrig spelat, bara en demo i flera 100 timmar med Sören vid styrspakarna och mig själv vid skott och passningsspakarna (eller var det tvärtom?). Ska dessutom sägas att man bara kunde vara Detroit eller Philadelphia. Vi fastnade totalt för denna demon, och förde statistik över allt, fast vi bara var 11-12 år gamla. Det var tider det...

image20


NHL 99

Det andra spelet är NHL 99, klart det bästa i serien om ni frågar mig. Fast lite väl lätt om man kan gå igenom en hel säsong inkl. slutspel obesegrad och vinna en match med 22-0 på svåraste nivån. Det som gjorde att spelet fastna i mit hjärta var den stenhårda musiken (Clawfinger), tacklingarna (flög typ igenom plexiglas och ut i omkl. rummen), och John Leclair i Flyers som kunde trycka in en puck i nättaket från vilken vinkel som helst.

Ska också sägas att båda spelen var till PC, vilket är konstigt eftersom sportspel oftast är bättre till konsoller.

Nörd in, nörd out...

Kommentarer
Postat av: Sören

Batty, du var pilot og jeg var dräberen. Konstantinov for life!

2007-12-17 @ 17:25:07
Postat av: Anonym

naaw min lilllla söta nööörd ; )puss

2007-12-17 @ 17:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0