Profeten Predikar

Helgens matcher får inte bara en mycket kortare och mindre detaljerad predikan, utan också ett gästspel från en onämnd expert-tippare bosatt i Malmö. Jag tippar personligen match 1-7, resten tar jag inte ansvar för. Lite rolig fakta, förra helgen tippade jag på resultatet 1-3 i matchen mellan Norwich - Bristol, och vad slutade den? Jo, just det, 1-3. Ska tippa flera resultat denna veckan så mina mest kritiska fans inte bara tror det var en engångshändelse.

Resultat förra veckan:
Enkelraden: 7 rätt
8-tipset: 8 rätt
64-tipset: 9 rätt

Finns väl inte mycket att säga, jag skyller på ineffektiva målskyttar i vissa lag, och ren otur helt enkelt. Det var en svår omgång.

Helgens Matcher:

1. Chelsea - Manchester City
Såg lite av Chelsea förra helgen och blev faktisk lite smått imponerad. Speciellt Alex frisparksmål rätt upp i klykan fick mig att tänka tillbaka på juniorlaget, när jag sparkade en boll upp i krysset på en träning. Det var inte frispark, det var mycket närmre, och jag tänkte inte på det alls nu i helgen, men nu fick jag nämna det i alla fall. City spelade också helt ok, det kändes som en säker seger från start till slut, trots att man gav Samaras speltid. Denna veckan spelar det ingen roll hur City spelar, det räcker inte ens till en poäng. Säker etta! Resultat 1-0 mål av Drogba.

2. Birmingham - Wigan
Hmm... Birmingham fick stryk av City, och det jag såg från deras sida var ingen underhållning alls. Nu tar man emot Wigan som också de bjuder på fantastiskt tråkig och målsnål fotboll. Jag predikar ett stensäkert 0-0 resultat här, men skulle inte förvåna mig om Birmingham trycker in en strut eller två. En sak är säkert, laget som först gör mål, vinner.

3. Manchester U - Middlesbrough
Två lag med helt olika förutsättningar, helt olika spelare, helt olika tabellplaceringar och allt annat. Kan bli veckans utskåpning om United är på spelhumör, vilket jag inte riktigt tror de är, dock ska det bli en komfortabel seger ändå. Middlesbrough förlorar gång på gång och spelar tråkig fotboll, saknar som många andra lag en målskytt. United är raka motsatsen. Ettan är stensäker, behöver inte sägas mer.

4. Portsmouth - West Ham
Om vi ska utnämna årets lag i Premier League så här långt då skulle jag nog nämna Pompey. Laget spelar rolig fotboll och har en del jävligt intressanta spelare. West Ham har det också gått oväntat bra för i år. Tyvärr lite på Sunderlands bekostnad eftersom de fick stryk med 3-1 i senaste matchen. Jag tycker denna matchen är en av de svårare på ett, över lag, väldigt svårt tips. Gissar på att Portsmouth drar längsta strået mot Ljungberg och mannarna, och vinner med 3-1. Etta, Benjani gör mål. Ha krysset redo, kan behövas.

5. Reading - Newcastle
Reading spelar ingen bra fotboll men ligger ändå tolva i tabellen, jag förväntar mig att det inte kommer hålla, och det är nog bara en tidsfråga innan de är med i bottenstriden. Min älsklings brors favoritlag Newcastle har spelat lite under sin förmåga i år tycker jag, men börjar komma igång. Förväntar mig att de vinner denna matchen, men det är inte alls säkert. Matcher som denna är anledningen till att helgarderingar finns.

6. Sunderland - Fulham
Kan vara en av de säkraste matcherna denna veckan. Sunderland borde ta en väldigt enkel seger. Fulham bara floppar gång på gång och vinner mina älsklingar i Sunderland inte denna matchen så funderar jag på att göra något i stil med vad Glenn Hysén gjorde efter hans misslyckade Rosenborg tips. 2-0 till Sunderland, Kenywyne Jones gör i alla fall ett av målen.

7. Bristol C - Stoke
Skräll-lag som är starka på hemmaplan, mot starkt bortalag. Kan nästan kalla detta för toppmöte i Championship. Jag har dålig koll på båda lagen, men förra veckan tippade jag 3-1 seger till Bristol och därför tänker jag fortsätta med det. Varning dock för Stoke, ännu en av många svåra matcher!

8. Burnley - Southampton
Southampton är ett av många lag som fått på tasken av succégänget Bristol C, och man verkar inte gå upp i år heller. Å andra sidan är truppen bredare än Burnleys, som sägs ha haft 15 man på träningen i veckan....Lagen ligger sida om sida i tabellen, det här kan gå hur som helst. 3-4?

9. Leicester - Barnsley
Leicester har 1-3-2 hemma och Barnsley har samma statistik borta. Upplagt för en rysare med andra ord, men Leicester måste börja vinna och gör det här, trots att manager Megson nyligen lämnat för Bolton. 3-0.

10. Bolton - Aston Villa
Det luktar kryss. Bolton, näst sist i tabellen, sparkade Sammy Lee och ersatte med Gary Megson. Aston Villas fick två utvisningar i 1-4 förlusten mot United, bland annat målvakten Carson. Kan bli säsongsdebut för Thomas Sörensen, och med en dansk mellan stolparna håller man nollan. 0-0.

11. Derby - Everton
Svårtippat. Hemmalaget tog sin första pinne på bortaplan senast, säkert ett skönt trendbrott men lik förbannat sist i tabellen. Everton får klara sig utan Tony Hibbert och Phil Neville och har en Uefa-cup match i benen. Derby tar andra hemmasegern, 2-1.

12. Liverpool - Arsenal

Liverpool hade flytet och domaren med sig i Merseyside-derbyt mot Everton. Båda lagen kommer från CL-spel med olika resultat i ryggen. Liverpool riskerar att åka ut redan i gruppspelet, medans "Gunners" kör över motståndet i såväl ligan som cupen. Gästerna har frågetecken för van Persie och Hleb, men båda förväntas bli spelklara. Arsenals första förlust kan komma i denna jämna matchen. 1-1.


13. Tottenham - Blackburn
Krislag möter formlag. Botten möter toppen. Tottenham har en bättre och bredare trupp än Rovers men saknar självförtroende. Managern Martin Jol har sparkats och ersätts troligen omedelbart av erkänt duktige Sevillatränaren Juande Ramos. En ny tränare kan ge ny moral. Detta blir målrikt. Gardera utgångstvåan. 2-3.



Mitt tips: (Enkelrad, 8, 64)
1. Chelsea - Manchester City   1, 1, 1x
2. Birmingham - Wigan   1, 1, 1
3. Manchester U - Middlesbrough   1, 1, 1
4. Portsmouth - West Ham   1, 1, 1x
5. Reading - Newcastle   x, 2, 12
6. Sunderland - Fulham   1, x2, 12
7. Bristol C - Stoke   1, 1, 1
8. Burnley - Southampton   x, x, x
9. Leicester - Barnsley    x, 1, 1
10. Bolton - Aston Villa    1, 1, 1
11. Derby - Everton    2, x2, x2
12. Liverpool - Arsenal    2, 12, 12
13. Tottenham - Blackburn    x, x, x

Sörens tips: (Enkelrad, 8, 64)
1. Chelsea - Manchester City   1, 1x, 1x
2. Birmingham - Wigan   1, 1, 1
3. Manchester U - Middlesbrough   1,1,1
4. Portsmouth - West Ham 1,1,1
5. Reading - Newcastle   2, 2, 12
6. Sunderland - Fulham   1, 1, 1
7. Bristol C - Stoke   x, x, x
8. Burnley - Southampton   2, 2, x2
9. Leicester - Barnsley   1,1,1
10. Bolton - Aston Villa   x, x, x
11. Derby - Everton   1, 1x, 1x
12. Liverpool - Arsenal  x, x, 1x
13. Tottenham - Blackburn   2, x2, x2


Kommentarer
Postat av: Sören

Ha! Har afleveret 8-tipset, så giv mig lige et tips til hvilket land jeg skal köbe på söndag..?

2007-10-26 @ 18:27:51
Postat av: Sören

Whoop-ass!

8 + 64
R: 7+8
S: 8+9

2007-10-28 @ 21:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0