Världens bästa spel, plats 3

PLATS 3

image43

GOLDENEYE


Fan, glömde helt bort min lista. Jag ursäktar! Måste ha känts lite för er som det känns för pundaren som har 500 kr när heroinet kostar 1000 per gram, eller killen som stoppar i 10 kr i läskautomaten, men när han trycker på Coca Cola knappen händer inget. Nej skitsnack åsido. Bronsplatsen på listan går till GoldenEye till gamla hederliga floppen Nintendo 64. Detta var den enda anledningen till att jag hälsade på min gamla kompis på Mossvägen (nämner inga namn) förr i tiden, GoldenEye och så citrontéet med mjölk och socker som jag alltid drack där. Det dröjde inte länge innan jag själv fick det, och då skars banden av med världen utanför. Ok, kanske inte, men jävlar vad man spelade det spelet mycket. Bäst var ändå när man fixade 4 handkontroller och drog igång lite multiplayer med Kim och de 2 brödrarna som var först till kvarn. Lika säkert som att vi skulle köra Proximity Mines på Faculty, var att Xzibit skulle spelas i bakgrunden. Ahh damn, those times....

image44

Kommentarer
Postat av: Christian

GoldenEye och Super Mario Kart (SNES-versionen, givetvis) är de enda spel som fick mig att stundtals lämna datorspelen till förmån för konsolerna.

Mines är en klassiker, speciellt när man lärt sig alla startpositioner. Likaså multiplayerläget där man dog på ett skott (glömt namn) som man gärna körde med bara pistoler. Kommer ihåg att jag och en polare spelade en episk match i det läget som slutade 20-19. Ah, minnen...

2008-04-08 @ 00:07:57
URL: http://kommerduhitofta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0