Comeback

Har precis pratat med, inte bara en, utan två fotbollstränare. Först ringde KIF:s nya tränare och frågade hur det blir med säsongen och fotboll nästa år. Jag sa som det var att jag ska kolla hur det ser ut här i Kristianstad och sedan höra av mig, fast skulle jag inte hitta något lag här blir det nog snålt med fotboll denna säsongen, eftersom jag inte kommer att ha tid till att köra långa sträckor för att träna och spela match. Känns som att ännu ett år försvinner på grund av skolan.

Dock så ringde jag upp Kristianstads BOIS tränare efteråt och frågade lite hur det låg till där. Jag fick veta att de precis fått ny konstgräsplan och de börjar träna på den i nästa vecka. Jag ska helt klart göra ett litet besök där och se vilken nivå de ligger på. Ny konstgräsplan, och nytt lag. Påminner lite om IFK Karlshamn när jag gick dit. Och där blev det jävligt lyckat, till en början i alla fall.

BOIS tillhör mittenlagen i division fem, och deras serie är förmodligen en litet snäpp sämre än femman som Österlenlagen spelar i. Men man vet inget förrän man har provat på det. Hur som helst så vill jag komma igång med fotbollen igen, och viktigast, komma i form igen. Blir så jävla irriterad på mig själv när jag är ute och springer, och inte ens orkar 3-4 kilometer utan att nästan dö.

Bara en tidsfråga innan magen börjar växa, och det vill jag fan inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0