Världens bästa spel, plats 5

PLATS 5

image37


SUPER MARIO

På plats fem hittar vi ett oerhört beroendeframkallande spel, men samtidigt ett spel som kan få även den lugnaste personen att slänga handkontrollen i marken, stampa på den och sen kasta ur sig ord som hade fått vilket spädbarn som helst att börja gråta. Vi snackar såklart om Super Mario Bros! Det ska sägas att jag inte har någon aning om vilket av spelen vi spelade mest, men det var till gamla Nintendo (NES), och jag skulle gissa på att det var Mario Bros 3. Jag har försökt få tag på ett nytt NES och just Super Mario spelen, men inte ens en femteplats på min lista gör att jag vill spendera över 1000 kr på något som var inne när jag var en liten tjockis, som tittade på Darkwin Duck och tyckte att East 17 gjorde svintuff popmusik... Det var kanske till och med tidigare... hmm... Hur som helst, jag har stött på spelet ett par gånger på sistone, och kan meddela att det är minst lika kul nu som då!

Kommentarer
Postat av: Sören

Synes du ikke stadigväk at East 17 er det sejeste der nogensinde har indtaget en scene?

2008-02-20 @ 17:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0