Mullvis - R.I.P.

Vår lilla nyfikna kise Micha var ute på äventyr idag. Inget konstigt med det, eftersom hon varje dag är ute och utforskar. Men det var ändå något som inte stämde med Michas beteende idag, plötsligt när hon var på väg in märkte vi att hon stannade kvar ca 4 meter från fönstret. Nyfiken som Sanne är skulle hon ut och se vad lilla Micha var så uppslukad av och när hon kom fram såg hon en stackars liten mullvad som hade varit på promenad med resten av Mullvad-familjen, men tyvärr kommit bort (Eftersom små mullvader är blinda). Han låg bara och sprattlade på marken.

mullvis letar efter en utväg

Samariter som jag och Sanne är, släppte vi allt vi höll på med och tog fram livräddarutrustningen. Sanne kollade upp all fakta hon kunde hitta och jag började gräva ett hål (Jag tänkte mullvader lever under jorden och därför vill jag hjälpa den på traven). Det slutade med att jag gav upp hålgrävandet eftersom allt vi hade var en kniv och en sked, och jorden var stenhård. Istället tog vi en glassförpackning i plast och fyllde med jord, och lade sen Mullvis i den. Oturligt nog dröjde det inte länge innan nästa olycka var framme!

Överlevare som Mullvis är tänkte han fan inte spendera sina dagar i fångenskap och gjorde ett tappert flyktförsök undertiden som jag var på väg in med honom. Mullvis underskattade sin syn och kröp över kanten och föll en meter ner på marken. Efter detta blev Mullvis aldrig sig själv igen. Han gjorde ett par försök att dricka lite vatten och gräva sig ett bo, men hela Mullvis vänstra sida var paralyserad av smällen. Jag och Sanne slog ihop våra kloka huvuden och kom fram till samma diagnos; Mullvis dagar var nog tyvärr räknade. Det ska också sägas att ett missförstånd ledde till att vi den första timmen av livräddningen trodde att Mullvis egentligen var ett Marsvin vilket är ett sött och gulligt djur, och inte en mullvad som är ett skadedjur... Detta kan ha lett till att vi kanske inte gjorde vårt yppersta för att rädda Mullvis, vi blev smått rasistiska och fördomsfulla.

Klockan 22.27 drog Mullvis andan för sista gången. Vi uppskattar att han blev en vecka gammal.

sista bilden på Mullvis i livet
SISTA BILDEN PÅ MULLVIS I LIVET




saknad av alla

porträtt av mullvis

Mullvis

född 23 Maj 2008
död 29 Maj 2008
R.I.P.

Kommentarer
Postat av: Sören

Nu må du faendeme holde, batty! hvornår kommer der et stenhårt macho-indläg? Muldvarpe og jordbär er ikke lige min stil - har du ikke noget med basketball og bajere?

2008-05-29 @ 23:16:49
URL: http://pussypalace.blogg.se/
Postat av: Rasmus

Jeg må väre hård, men jeg er ik lavet af sten...

2008-05-29 @ 23:20:05
URL: http://profetens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0