Lost and found; Blink 182

Tänker dra igång med något nytt här som jag kallar 'Lost and Found'. Ni som har haft engelska i skolan kan nog räkna ut vad det innebär, men för er andra ska jag berätta att jag tar upp något från det förflutna som folk har glömt bort (blir nog mest musik), och friskar upp folks minnen genom att ge ett litet smakprov och lite fakta.



Blink 182
Alla som var lite musikintresserade runt 2000-talets början vet nog vem Blink 182 är. De spelades ofta på radio och TV och deras mest populära låtar var 'All The Small Things', 'What's my age again?' och 'First Date'. Bandet bestod under sina glansdagar av Tom DeLonge, Travis Barker och Mark Hoppus. Jag var aldrig någon stor fan av Blink under deras mest framgångsrika tid, utan det är först nu, de senaste åren att jag har börjat lyssna lite på dem och börjat gilla deras lite mer okända låtar som 'Aliens Exist', 'Adam's song' och 'Stay together for the children'. Blink 182 har inte släppt några nya låtar de senaste 4-5 åren, och alla bandmedlemmar har nya projekt. Nedan ett smakprov, enligt mig deras bästa låt.


Kommentarer
Postat av: Sören

Plus at ham der Travis Tatovering åbenbart rög ned med en flyver forleden weekend og blev stegt som en frankfurter...(mmmmm,pölser...) Men han klarer den vist nok.

2008-09-23 @ 14:42:59
URL: http://pussypalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0