Gordon Ramsay style

Eftersom min bättre hälft är i Ystad och svirar ikväll tänkte jag lyxa till det med något som jag vet att Sanne inte äter, och som jag råkar älska - hemlagade hamburgare!

Pappa kunde laga de mest saftiga goda hamburgarna som människotänder nånsin kommit i kontakt med, men eftersom jag inte har nån aning om vad som fanns i det heliga receptet så fick jag leta nya vägar och banor. Jag kom på att jag såg en riktig smaskig burgare i ett avsnitt av "Gordon Ramsay's Kitchen Nightmares" och därför bestämde jag mig för att laga just den!

Resultatet ser ni här:



Ingredienserna till Gordon Ramsay-burgaren är:
ca 500 g nötfärs
två äggulor
1 tsk salt
1 tsk peppar
3 msk ketchup
1 ½ tsk Dijon senap
2 msk Worchestershire Sauce
ca ½ finhackad rödlök

Blanda ihop allt och gör sedan fyra jämnstora burgare. Släng dem på en panna och stek ca 4-5 min på varje sida. Fantastiskt gott!

Thank you Gordon!

Kommentarer
Postat av: Ronaldo

Raizen! Ska prova burgarna i veckan, eller kanske nästa vecka för nu har nog frugan redan varit och veckohandlat :-) Sen vill jag ha receptet på fiskgrytan med saffran också! Bra spelat i helgen :-)

2009-04-21 @ 17:10:29
URL: http://robin.nordgren.in
Postat av: Rasmus

Absolut Robz! Det ska vi nog kunna fixa! Tack!

2009-04-21 @ 19:33:27
URL: http://profetens.blogg.se/
Postat av: Anonym

ser riktigt gott ut måste jag säga! = )

2009-04-28 @ 22:10:39
Postat av: Anonym

fist, hvornår kommer der noget nyt i din blogg? sker sku ikke så meget her!

2009-05-07 @ 16:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0