Siesta - Yummy!

Tittar man i min blogg och surfar runt lite på de andra bloggarna jag har fattar man att jag är rätt så matintresserad. Faktum är att jag antagligen skulle blivit kock eller något liknande. Hur som helst, så kommer här ännu ett matrelaterat inlägg, eftersom jag tänker rekommendera den godaste "fast-food"-restaurangen i hela Sverige.

Siesta - Karlshamn
Jag har ätit på Siesta minst 50 gånger (tror jag) under de tre åren jag har känt till stället, och jag har ännu inte blivit besviken på maten. Första gången jag åt där blev det pizzan som heter det samma som stället, och jag har aldrig fått godare pizza i hela mitt liv. Storleken på pizzan var också enorm, och trots att jag då hade världens aptit, orkade jag inte en 3/4 av pizzan. Nu har Siesta minskat storleken på sina pizzor en aning, vilket är bra, eftersom vi inte ska sponsra fetma i detta redan överfeta landet.

Jag och Sanne åker upp till Karlshamn minst en gång i månaden och äter på Siesta. Det har blivit vår egen romantiska tid. Nu för tiden står menyn mest på kebabrulle, pommes eller kebabtallrik, men även en halv grillad kyckling är populärt.

Det som gör Siesta så mycket godare än andra ställen är att de inte överöser sin mat med sås, och deras pommes är extremt goda. Vitlökssåsen är i topp två av alla tidernas vitlökssåser och deras pommeskrydda slår också det mesta. På menyn finns allt från wokade grönsaker (för er vegetarianer som alltid ska vara så jävla speciella...) till fisk, kyckling, pizza och såklart kebab. Sen spelas det alltid Anastacia på stereon...

Så har ni vägarna förbi Karlshamn är detta stället som måste besökas!



Kommentarer
Postat av: Nicole

JA! Där har du ju det, du ska bli den nya Gordon Ramsey! Fast mycket snällare :) Lite mer åt Jamie Oliver hållet. Där slog du huvudet på spiken (:

2009-03-24 @ 15:15:56
URL: http://smile4me.blogg.se/
Postat av: Anonym

håller med dig älskling, sjuukt god mat har dem där =) och det kan vi unna oss med!!yummie!

2009-03-24 @ 18:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0