Jultider

Årets mest överskattade tidpunkt är snart här, något alla förbereder sig länge för och allt ska vara så fint. Jag snackar såklart om nyår. Men innan dess är det jul, också det är lite överreklamerat, ett jippo för att alla affärer ska tjäna extra, och för att vi är så dumma så vi går på det. Personligen tycker jag om julen, det är alltid lika mysigt att träffa familjen och alla de gamla traditionerna och så julklapparna förstås. Kvittar hur gammal man är, alla gillar att få saker.

image24


Detta blir dessutom första julen jag inte är singel, och det känns bra! Jag har fått vara med och se hur svenskar firar jul, vilket jag aldrig riktigt har sett innan. Kan säga att skillnaden mellan svenskar och danskar inte är så stor, bortsett från julmaten. Lätt godare i Danmark. Godare med anka och stek, än köttbullar och korv. Kan man äta varje dag.

image25


Har hänt mycket detta året, det säger man varje år, men detta året slår nog alla. Jag har hittat kärleken med stort k, sagt upp min lägenhet i Karlshamn, haft min första riktiga fotbollsskada, gått från bra till usel fotbollsspelare, glidit ifrån de flesta av mina vänner, fått en massa nya vänner, i princip lagt av med att lyssna på hip hop, fast det händer fortfarande ibland, fortfarande fattig (som alla andra studenter antar jag), haft en massa massa besvär med bilen, haft familjeproblem, haft längre hår än nånsin, varit i bättre fysisk form än nånsin, och lärt känna mig själv mycket bättre. Jag känner att jag har utvecklats mycket med.

Jag tycker ärligt talat det har varit det skönaste året i mitt liv hittills, och allt talar för att 2008 kommer bli minst lika bra.



Saker som kommer hända 2008: Jag flyttar först in till Sanne, och sen ska vi försöka hitta en mysig liten lägenhet nånstans i Kristianstad. Jag spelar kvar i KIF, men mest för att hålla igång, klarar mig inte utan fotboll. Jag ska fixa med skolan, göra det som krävs, fast jag kan tycka det är tråkigt för det mesta, jag ska absolut inte hoppa av ännu en utbildning. Jag ska resa med min älskling, kanske till Thailand i sommar, och spara pengar varje månad om det går, så vi har råd. Jag ska också försöka träffa min familj lite mer. Dessutom ska jag fixa med gym så jag håller mig i form.

Men innan dess är det nyår!

Har fixat med en massa vänner nu, både Sannes och mina egna, det bästa från båda sidorna, så nyårsfesten inte kan bli annat än en hit! Det kommer bli Singstar, musik, öl, annan dricka, snack, skratt osv. Ingen stel snobbfest med sittning, dresscode, dryga människor och tal. Riktig fest!

Bara att se fram emot! Det och så all den feta härliga julmaten!

image26

Kommentarer
Postat av: sanne

riiiiktig mysig blogg honey =) och sjukt fina bilder riktigt juligt!!kan bara hålla med dig at detta året har varit nice och hoppas nästa år blir lika mysigt som det varit med dig!!!!
kina film nu =ppusss

2007-12-20 @ 23:16:58
URL: http://misswiktur.blogg.se
Postat av: Sören

Va satan, batty! Må jeg ikke holde fylletale?

2007-12-21 @ 18:08:01
Postat av: Razz

Ok, det må du godt, bare det er ude på toilettet hvor vi andre ik hörer det..

2007-12-22 @ 01:05:01
URL: http://profetens.blogg.se
Postat av: Sören

batty glem nu ikk tipset

2007-12-22 @ 02:59:08
Postat av: Sören

Batty, har du lavet en Sören och kvittet bloggen? Jeg ser jo frem imod spille-listen!

2008-01-05 @ 10:55:23
Postat av: Razz

Den kommer batty, men ska lige finde motivationen...

2008-01-08 @ 17:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0