Äckel Alex!

Skåningar kommer inte alltid överens, skåningar förstår inte alltid varandra och vissa skåningar förstår sig ingen på. Men en sak har vi skåningar gemensamt, vi hatar stockholmare. Och nu menar jag inte den vanliga stockholmaren, utan jag menar stockholmaren som är stolta över att vara stockholmare och tycker att alla som inte är stockholmare är mindre värda. Usch för er!! Ni kommer med era tighta jeans, era V-ringade tröjor (ska skriva en hel blogg om V-ringat senare), era fördomar, er pappas pengar och sist men inte minst: er jävla attityd!

Stockholmare kan ha en IQ på ca 70 och ändå tro att de är smartast i världen och att alla vill höra vad de tycker om saker och ting.

Ska ge ett praktexempel, kanske den tydligaste av alla stjärnor på himlen av IQ-befriade själar. Jag talar såklart om Alex Schulman.

Jag hörde den lilla fjollan häromdan på Mix Megapol, och sällan har jag hört nån så korkad och självglad. För er som inte känner Herr Alex kan jag berätta att killen utger sig för att vara "Sveriges bästa och mest kända bloggare" trots att det enda han vet något om är Stureplan. Vilket med andra ord är likamed noll. Han tycker om att kritisera allt mellan himmel och jord som inte är inne på Stureplan och blandar det med barnsliga videor som han och hans rumppolare Calle (Eller vem som ger honom satsen) lägger upp. De kan ha kul med hästskit osv, något som också kännetecknar vissa stockholmare, de har de sjukaste mest intelligensbefriade intressen.

Hur som helst, häromdan skulle vår lilla vän, efter ca 5 minuters skryt om hur han låg etta på Sveriges bloggista, kritisera oss skåningar och att vi borde textas varje gång vi är på tv(!!?). Behöver jag säga mer? Dessutom har Alex varje vecka en lista som handlar om vad "vi" "svenskar" snackar mest om, och återigen tror jag knappast han har lämnat Stockholms centrum när han har gjort sin research, för han hävdade att det som fanns på våra läppar just den veckan var Idol 2007 och Paris Hiltons svenska pojkvän...?! Herregud säger jag bara.

Om någon verkligen bryr sig om något av det jag nämnde nyss, så tycker jag att ni ska lämna min blogg för gott, och gärna hoppa från första bästa bro. För seriöst VEM BRYR SIG?! Finns det något jag hatar och skrattar åt här i livet så är det låtsaskändisar och folk som tror att de är något. Typ som Alex Schulman.

image2
På bilden från vänster: Dum, Dummare, Dummast.


Ska inte älta detta mera nu, har ni något att säga, säg det, men i grund och botten, så vet jag att jag har rätt.

Stockholmare = Idioter.

Profeten har talat.


Kommentarer
Postat av: Sörenbro

Word!

2007-10-19 @ 17:53:54
Postat av: Noblin

Oj.

Jag försvarar inte Alex, men grejen är att allt är fejk. Precis som de flesta artister så är det bara en fasad för att skapa rubriker.
Och ser man det, och ser förbi det - så är han faktiskt JÄVLIGT kul.
Bara man fattar att allting är fejk.

2007-10-20 @ 17:03:10
URL: http://jonnanoblin.blogg.se
Postat av: Profeten

Jag gillar inte falska människor heller, så det är väl bara ännu en anledning att tycka illa om Schulman. Dessutom klarar jag inte av hans dryga sarkastiska humor. Sarkastisk humor är suveränt när man behärskar det, vilket han inte gör.. Sorry Noblin, håller inte alls med dig där

2007-10-21 @ 15:08:14
URL: http://profetens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0